Hallo ik ben een nieuweling op het forum en kom uit België. Ik heb 2 jonge Cochins kippen die voor het eerst aan de leg zijn, leuk dacht ik, maar na een paar weken zijn ze broeds geworden. Ik deed ze steeds van hun nest en na enige tijd was de broedsheid over. Sindsdien leggen ze nog steeds geen eieren meer. Ik heb ook 3 Silkies waarvan er 2 zijn beginnen te leggen maar na een week of twee zijn ze ook broeds geworden, maar veel hardnekkiger! Ik heb vanalles geprobeerd zoals van de legnest halen, deurtje van hun huisje sluiten, maar niks helpt! Na een 20tal dagen stopte de broedsheid. Eentje legt geen eitjes meer en de andere is na een week of 3 terug eieren beginnen te leggen. Oef dacht ik maar helaas na 2 weken leggen is ze opnieuw broeds geworden! Wat kan ik hieraan doen zodat ze terug eieren beginnen te leggen??? Ik heb ook nog 2 Wyandotte kriel kippen maar die zijn nog niet volwassen, hopelijk zijn die minder broeds want ik heb gewoon geen eieren meer! Er is ook een Silkie haan in de ren. Verder eten ze goed en zien er gezond uit. Wie kan mij helpen aub!!
Een beginnende kippenliefhebber!
Een beginnende kippenliefhebber!