7 up Pound cake?? anyone LOL

crazychickenwom

Chirping
7 Years
Feb 10, 2012
199
10
93
Central Ohio
Never made that per say, but if you mix a can of flavored pop and a white cake mix together (that's it no other ingredients) and bake it, then straight to freezer, add a little whipped cream after it's cool, it is to die for! I have tried red, and orange pop, as well as root beer. Very yummy and a great summer treat!!
 

Orpingtons4U

Songster
8 Years
Nov 22, 2011
5,876
34
233
Central Virginia
Never made that per say, but if you mix a can of flavored pop and a white cake mix together (that's it no other ingredients) and bake it, then straight to freezer, add a little whipped cream after it's cool, it is to die for! I have tried red, and orange pop, as well as root beer. Very yummy and a great summer treat!!
I should try that sounds good
 

wyoDreamer

Crowing
9 Years
Nov 10, 2010
5,047
7,446
471
NE Wisconsin
I love it have y'all tried it i love it LOL i wanna go bake it now :p
You know that this is the recipe forum, right? Where's the recipe?


Is this a from-scratch cake, or is it based on a boxed mix?

Would you share the recipe, pretty please?
I have been looking for an easy pound cake recipe.

I think I'll try the can-of-pop recipe also. I am thinking that root beer cake would be good.
 

crazychickenwom

Chirping
7 Years
Feb 10, 2012
199
10
93
Central Ohio
Root beer one is good! Just did a cherry coke one over the weekend, and it was not as good as i had hoped, just not enough flavor... let me know what you think!
 

bigmike&nan

Songster
11 Years
Mar 19, 2008
1,090
11
186
Scenic Jackson New Jersey
Heck I used to buy cakes like this at the Safeway bakeshop when I lived in California. They had 7up cake, they also had variations with orange/cranberries in them, chocolate chips in a batter with cocoa powder added. All very sweet and yet totally addicting. Love them. Gotta make one of these today. Don't have a tube or bundt pan (that I'm aware of) but gotta have one. Gonna use Squirt and lemon juice for the flavoring... I'll have to have the wife pick up some orange soda and do the orange cranberry (using dried Craisins soaked in the soda and the zest of an orange (and the juice too)).

Recipes: "we don't need no stinking recipes" LOL

http://baking.about.com/od/bundtcakes/r/7UP.htm
 
Last edited:

mondotomhead

Songster
8 Years
Sep 22, 2011
354
5
101
Sturbridge
Heck I used to buy cakes like this at the Safeway bakeshop when I lived in California. They had 7up cake, they also had variations with orange/cranberries in them, chocolate chips in a batter with cocoa powder added. All very sweet and yet totally addicting. Love them. Gotta make one of these today. Don't have a tube or bundt pan (that I'm aware of) but gotta have one. Gonna use Squirt and lemon juice for the flavoring... I'll have to have the wife pick up some orange soda and do the orange cranberry (using dried Craisins soaked in the soda and the zest of an orange (and the juice too)).

Recipes: "we don't need no stinking recipes" LOL

http://baking.about.com/od/bundtcakes/r/7UP.htm



Recipe is printing as I write this...........Thanks!

I'm a "from scratch" baker so I really didn't want to try the cake mix recipe..............
 
Last edited:

bigmike&nan

Songster
11 Years
Mar 19, 2008
1,090
11
186
Scenic Jackson New Jersey
This ws real easy to make. Found my wife's bundt pan under the counter. I trusted my eyes as the pan looked a wee bit tinier than I thought most bundt pans are - so I did a 4/5 version of the above recipe in the link I supplied. WOW it sure looks good. Made a glaze of 1 1/2 cups powdered sugar, 1 tbls lemon juice, lemon zest and a couple splashes of Squirt... Letting it cool completely before I whack into it is the hardest part of this whole recipe. LOL What say ye folks ??

 

New posts New threads Active threads

Top Bottom