Da' Cute and Cuddly Call Duck thread!

Discussion in 'Ducks' started by LeBlackbird, Feb 2, 2010.

  1. Duckman02

    Duckman02 Out Of The Brooder

    79
    1
    33
    Oct 28, 2014
    Oh yes !!!!!! Sorry Leary cow
     
  2. Duckman02

    Duckman02 Out Of The Brooder

    79
    1
    33
    Oct 28, 2014
    Did not mean t hijack this thread
     
  3. Amykins

    Amykins Overrun With Chickens

    4,771
    439
    276
    May 11, 2013
    Thanks for speaking up, I had noticed this thread had kinda become about everything OTHER than call ducks, hehe!
     
  4. learycow

    learycow Chillin' With My Peeps

    2,511
    339
    246
    Apr 1, 2011
    Southern Maine
    Not a problem! I wasn't trying to be bossy or anything. Just suggesting as it was mostly the two of you goon back and forth :) nice conversation though!
     
  5. Duckman02

    Duckman02 Out Of The Brooder

    79
    1
    33
    Oct 28, 2014
    Yep thanks for the reminder !!!!!
    I still can't figure out how we go sooo off track
     
  6. buff goose guy

    buff goose guy Chillin' With My Peeps

    3,421
    196
    221
    Feb 9, 2014
    Mississippi Y'all
    Ohh sorry guys
     
  7. Julie Birb

    Julie Birb Ducks win

    8,231
    1,272
    350
    Mar 22, 2014
    Italy
    how's Wobbles?
     
  8. Amykins

    Amykins Overrun With Chickens

    4,771
    439
    276
    May 11, 2013
    He's awesome! He finally got his lil' drake feather and now my baby's all grown up. Kinda nervous, though...I have a job interview next week at a clinic that doesn't allow birds on-site so I don't know what I'm gonna do if I get the job.

    Also he kinda sucks at oiling himself, I don't know why. But that's probably more of a "clueless house duck" thing than a call duck thing. Unless you guys have any stories to share about call ducks sucking at duckhood.
     
  9. Julie Birb

    Julie Birb Ducks win

    8,231
    1,272
    350
    Mar 22, 2014
    Italy
    aaaah, so he's a sweet little guy duck. Could you fashion something in-house for him that's safe while you're at work if you get this job?
     
  10. Amykins

    Amykins Overrun With Chickens

    4,771
    439
    276
    May 11, 2013
    Oh sure, but he'd still get lonely and quack his little head off all dang day. He needs a buddy but I'm afraid we can't get him one until the breeding season kicks in again in the Spring. :/ I'm hoping that if I get the job I can convince them to allow him to be there as a sort of clinic mascot like at my old job. :p

    Also, another call duck question: How normal is it for white calls to have non-white plumage? Wobbles has - get this - a single, tiny black feather on the top of his head. Just the one! It's so cute!
     

BackYard Chickens is proudly sponsored by