Its THIS easy to process . . .

Discussion in 'Quail' started by chickenwhisperer, Jul 26, 2010.

  1. chickenwhisperer

    chickenwhisperer Chillin' With My Peeps

    927
    1
    159
    May 29, 2007
    Chicken Country, U S A
  2. ScaredOfShadows

    ScaredOfShadows Chillin' With My Peeps

    Thats awesome - took all of 4 1/2 minutes really - that is pretty nifty how easy it is. - too bad i tried to keep quail - not my cup of tea - but I will eat them! - lol.

    Thanks for the video - learned how to process quail if I ever need to!
     
  3. CoopCrazy

    CoopCrazy Brooder Boss

    Mar 3, 2009
    Columbus,IN
    LOL Well atleast the poor guy did'nt [​IMG] or [​IMG] Sooo for that he gets a [​IMG] from me... My niece thought processing was the coolest thing my 8 yr old DS on the other hand [​IMG] [​IMG]
     
  4. chickenwhisperer

    chickenwhisperer Chillin' With My Peeps

    927
    1
    159
    May 29, 2007
    Chicken Country, U S A
    Quote:Lol, "You ok Migel?"
    "Mm-hmm" . . .

    You notice he didnt open his mouth once it all started . . .
     
  5. HenPen

    HenPen Chillin' With My Peeps

    Apr 29, 2009
    New Hampshire
    Now the real test would have been if you cooked it for your buddy....could he eat it after filming??
     
  6. chickenwhisperer

    chickenwhisperer Chillin' With My Peeps

    927
    1
    159
    May 29, 2007
    Chicken Country, U S A
    Ya know, thats just it . . .

    He was a major enabler of me getting all these animals to eat, it was always "found this-or-that on Cl, Ill drive", or " your jack russell killed the cornishx, lets go- Ill buy new ones", or my favorite- "Ill help you clean em" . . .

    Then, come processing day . . . hes nowhere to be found!
    Wont answer calls, wont answer texts, doesnt stop by like any other day . . .
    I had to trick him today as far as video subject matter, but I think deep down he knew what it was gonna be and figured it was time to face up to it.

    But Ill give him this, . . . he will eat the [email protected]#* outta some home-grown poultry!
    I did 5 quail today, including this video one, and Ill cook em up on thursday . . . he will be here for that, Im sure [​IMG]

    Whatever, hes my buddy . . . what am I gonna do . . .
     
    Last edited: Jul 27, 2010
  7. GBov

    GBov Chillin' With My Peeps

    617
    8
    154
    Apr 3, 2009
    That was well done! And fast!

    MUCH faster than I can do it so far. Will be getting more practice this week though lol.
     
  8. Overeasyplz

    Overeasyplz Chillin' With My Peeps

    Nov 8, 2009
    Leesburg
    I haven't processed any for a while, had to give them up when i moved. But man you are fast! I'm Yupmoose on YT btw [​IMG]
     
  9. iamcuriositycat

    iamcuriositycat Chillin' With My Peeps

    3,703
    45
    228
    Jul 30, 2009
    Charlotte, NC
    I hate to admit this but... I turned a little green just watching. When we processed our first batch, dh did the actual killing while I entertained a friend's kids inside, then I did the cleaning. The cleaning I can handle but the killing... geez... it seems like it was struggling FOREVER. Does it always take that long for the nerves to quit firing? Do humans behave like that when they die suddenly? The movies always show them going suddenly very still...

    Sorry... guess I'm more of a wimp than I thought. I guess I'll get used to it though--I'll be watching next time.
     
  10. GBov

    GBov Chillin' With My Peeps

    617
    8
    154
    Apr 3, 2009
    Quote:I told my kids that the turkey (well, thats what I was killing at the time) had a set amount of energy going round its body and when its head got cut off all that energy went bouncing round the body till it ran out and thats why it jerked and flapped like it did even though it was dead dead dead as soon as the head was off.

    Seemed to work for them because none of them have any problems watching or helping. Well, as long as certain ones dont get eaten lol.

    It doest seem to take aaaaaages to stop jerking round though, doesnt it? And people, no idea. I would imagine they do but tv sugar coats so much I cant see them being true to life on this one.

    Tomorrow four quail are coming to dinner (yummy) but a question for y'all. Should the meat rest overnight in the fridge or can it go from walking round to the frying pan with very few steps between? Am awfully tired so would rather not sort tomorrows dinner tonight *yawn*
     

BackYard Chickens is proudly sponsored by